Livrările de camere digitale au crescut cu 15 procente în 2006, faţă de 2005, dar în cazul categoriei high-end SLR s-a înregistrat o creştere şi mai mare, de 39 de procente, potrivit unei statistici realizate de International Data Corporation (IDC).
Aparatele SLR (single-lens reflex) oferă un timp de răspuns rapid, o calitate crescută a imaginii şi a capacităţilor lentilei, dar costă mai mult şi sunt mai voluminoase decât modelele compacte. Ele au o rată de profit mai mare decât modelele compacte, dar producătorii de electronice de consum lansează o nouă competiţie pe piaţă.
Sony nu s-a aflat pe piaţă în 2005, dar cele 326.000 de livrări SLR din 2006 au fost de ajuns pentru a depăşi producători de camere precum Olympus şi Pentax, ajungând, potrivit celor de la IDC, pe locul al treilea. Oricum, Canon conduce detaşat. Creşterea sa de 31 de procente – o mărire cu 578.000 a numărului de camere, care a ajuns la 2,46 de milioane în 2006 – a fost mai mare decât la ceilalţi trei producători la un loc.
Pe locul al doilea se clasează Nikon care, deşi a înregistrat o creştere de 36 de procente, a atins doar 1,74 milioane de aparate livrate în 2006.
Cei de la IDC susţin că piaţa de SLR a crescut, per total, cu 39 de procente, ajungând de la 3,8 milioane de unităţi la 5,27 de milioane.
Piaţa de camere foto a crescut cu 15 procente, de la 92,3 milioane în 2005, la 105,7 milioane în 2006, în vreme ce vânzarea de aparate compacte a înregistrat o creştere de 14 la sută.
La camerele compacte, Canon a rămas pe locul 1, cu o creştere de 22 de procente, ajungând în 2006 la 17,3 milioane de unităţi vândute.
Foto BBC
...